راهنمای خرید چاپگر; چه نوع چاپگری برای من مناسب است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 24 دی 1402
بازدید : 6981
نویسنده : pone


استفاده از چاپگرها تنها به چاپ مقالات و بروشورهای دانشگاهی محدود نمی شود و دامنه آنها به قدری گسترده است که بازار را می توان از چاپگرهای کوچک خانگی تا چاپگرهای چندکاره و اداری با ابعاد بزرگ پیدا کرد. در ابتدا بد نیست کمی با انواع پرینترها و کاربرد آنها آشنا شوید تا به طور کامل انواع پرینترها را بشناسید. انواع چاپگرها عبارتند از:

چاپگرهای جوهرافشان: پرینترهای جوهرافشان محبوب ترین و پرکاربردترین مدل های موجود در بازار هستند که از جوهر مرطوب برای چاپ و کپی متن و عکس استفاده می کنند و مدل های رایج آنها ارزان ترین چاپگرهای موجود در بازار هستند. به دلیل هزینه های بالای نگهداری، این چاپگرها به تدریج جای خود را به چاپگرهای لیزری دادند.

لیزر: پرینترهای لیزری سریعتر از مدلهای جوهرافشان هستند و ساختار چاپ متفاوتی دارند. همچنین، اگرچه قیمت بالاتر از پرینترهای جوهرافشان است، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر از چاپگرهای جوهرافشان است.

رنگ: همانطور که از نام آنها پیداست از چاپگرهای رنگی برای چاپ اسناد، متن و تصاویر رنگی استفاده می شود و به جای تونر سیاه از جوهر رنگی برای چاپ و کپی روی کاغذ استفاده می شود.

چند کاره: چاپگرهای چند کاره می توانند عملکردهای مختلفی مانند چاپ، اسکن، کپی و فکس را انجام دهند. ابعاد پرینترهای چندکاره معمولاً بزرگتر از چاپگرهای خانگی است و اغلب در ادارات، کافی نت ها، شرکت ها و ... با حجم زیادی از چاپ و کپی استفاده می شود.

3D: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع چاپگر می تواند فایل ها را به صورت سه بعدی چاپ کند و نمونه ای کاملا واقعی از طراحی دیجیتال ایجاد کند. پرینترهای سه بعدی در خانه استفاده نمی شوند و بیشتر برای کارهای صنعتی و حرفه ای استفاده می شوند.

راهنمای خرید پرینتر رنگی و ویژگی های یک چاپگر خوب

اگر به مشخصات چاپگر در وب سایت های خرید نگاه کنید، با ستونی طولانی از مشخصات متفاوت و منحصر به فرد مواجه می شوید که مقایسه و انتخاب چاپگر مورد نظرتان را بسیار دشوار می کند. در این بخش از مقاله خود در راهنمای خرید چاپگر، می‌خواهیم ویژگی‌های یک چاپگر خوب را که با نیازهای شما مطابقت دارد را به روشی کوتاه، ساده و انعطاف‌پذیر توضیح دهیم.

چاپ لیزری یا جوهرافشان؟

اولین سوالی که در هنگام خرید پرینتر مطرح می شود این است که آیا باید خودکار بخرید یا چاپگر لیزری. چاپگرهای جوهر افشان اگرچه قیمت پایینی دارند، اما هزینه نگهداری بالایی دارند و برای استفاده خانگی اصلا مقرون به صرفه نیستند. از طرفی پرینترهای لیزری هزینه نگهداری کمی دارند، برخلاف پرینترهای جوهرافشان که از کارتریج استفاده می کنند، در این نوع چاپگرها از تونر که نوعی کارتریج جوهر است برای چاپ استفاده می شود. Advanced این یک جوهر افشان است و بهترین گزینه برای چاپ چندین صفحه است. به طور کلی، اگر برای استفاده منظم و چاپ صفحات سیاه و سفید به چاپگر نیاز دارید، مدل های لیزری گزینه های اقتصادی تری هستند.

نوع استفاده

نوع استفاده یا نوع کاربری یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب چاپگر باید به آن توجه کنید. برای استفاده معمولی با حجم چاپ کم، چاپگرهای جوهرافشان و لیزری گزینه های خوبی هستند. برای کارهای اداری که حجم کار بیشتری دارند، پرینترهای چندکاره مناسب تر به نظر می رسند و برای کارهای تخصصی تر مانند چاپ عکس و نقشه، چاپگرهای رنگی و در واقع مدل های جوهر افشان این نوع چاپگرها انتخاب بهتری هستند. دلیل این امر دقت بهتر و کیفیت بالاتر خروجی یک چاپگر جوهرافشان است که نسبت به مدل های لیزری هم رده از دقت چاپ بالاتری برخوردار است.

علاوه بر این، اگر دقت چاپگر برای شما مهم است، حتما به وضوح چاپگر که با DPI در قسمت مشخصات چاپگر نشان داده شده است توجه کنید. این تابع دقت چاپ چاپگر را نشان می دهد و هر چه مقدار آن بیشتر باشد، کیفیت نتایج بهتر است.

قدرت ماه

به طور معمول، تولید کنندگان چاپگر ظرفیت و توان اسمی را که چاپگر برای چاپ برگه ها در ماه نیاز دارد، اعلام می کنند. همچنین توجه داشته باشید که این اعداد، اعداد اسمی هستند و برای افزایش طول عمر پرینتر خود و جلوگیری از فشار بر روی هد و سایر قطعات، توصیه می شود در ماه بسیار کمتر از اعداد ذکر شده چاپ کنید.

به عنوان مثال، اگر ظرفیت چاپ ماهانه چاپگر 80000 برگ باشد، سازنده توصیه می کند که 4000 برگ در ماه با چاپگر بدون فشار دادن به تجهیزات چاپ شود. کسانی که در یک ماه زیاد از چاپگر استفاده می کنند باید این عدد را در نظر داشته باشند زیرا چاپگری که می خرند ممکن است نتواند کارهای سنگین را انجام دهد و ممکن است قبل از چاپ از کار بیفتد.

امکان تغذیه خودکار

تغذیه خودکار اسناد یا ADF برای افرادی که چندین صفحه را همزمان کپی می کنند مفید است. به لطف این فناوری، دیگر لازم نیست هر صفحه از جزوه یا مقاله را در چاپگر قرار دهید، پس از کپی کردن، آن را از چاپگر خارج کرده و صفحه دیگری را وارد کنید. چاپگرهای مجهز به فناوری ADF دارای یک سینی کاغذ مخصوص هستند که به طور خودکار برگه ها را تغذیه می کند و کپی می کند، بنابراین نیازی نیست 100 یا 200 صفحه را به صورت دستی وارد دستگاه کنید. دستگاه آن را کپی می کند.

اندازه کاغذ قابل چاپ

یکی دیگر از ویژگی های مهم چاپگر  آوافرهنگ حداکثر اندازه کاغذی است که می تواند در سینی چاپگر جا شود و روی آن چاپ شود. به طور کلی، حداکثر اندازه کاغذی که اکثر چاپگرهای خانگی می توانند چاپ کنند، کاغذ A4 است و همچنین از کاغذهای کوچکتر مانند A5 و سایزهای دیگر پشتیبانی می کنند. اما اگر برای چاپ فایل یا طرح خود به کاغذ بزرگتر مانند A3 یا حتی بزرگتر نیاز دارید، باید چاپگری تهیه کنید که سینی کاغذ آن بتواند اندازه کاغذ مورد نظر شما را پشتیبانی کند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com